Aplikacja androidowa
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 29 października 2016
Właśnie testuję aplikacje androidowe do wordpressa.
Git upload and receive pack
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 2 maja 2016
Nagle przestal mi dzialac git na serwerze piszac cos takiego:
bash: git-upload-pack: command not found
fatal: Could not read from remote repository.
Please make sure you have the correct access rights
and the repository exists.
nie pomoglo ustawianie bash_profile ani bashrc, za to pomaga cos takiego:
git pull --upload-pack /usr/local/bin/git-upload-pack
git push --receive-pack /usr/local/bin/git-receive-pack
Trzeba bylo w dodatkowych parametrach wskazac sciezki na serwerze do git-upload-pack. Jesli powyzsze zadziala to mozna uzyc
git config remote.origin.uploadpack /usr/local/bin/git-upload-pack
git config remote.origin.receivepack /usr/local/bin/git-receive-pack
Doda wtedy lokalnie parametry, wiecej szczegolow tu: http://stackoverflow.com/a/6495787
Tiled
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 6 marca 2016
dodaj repozytorium do Ubuntu software center
deb http://ppa.launchpad.net/mapeditor.org/tiled/ubuntu YOUR_UBUNTU_VERSION_HERE main
dodaj klucz
sudo apt-key adv –keyserver keyserver.ubuntu.com –recv-keys 9BE477DE218466B82E0B6E10552765A89F7F5BAF
sudo apt-get clean
sudo apt-get update
Przychód pasywny
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 2 marca 2016
Platform game
Napisany przez Przemek w gry, programowanie dnia 14 lutego 2016
The guide to implementing 2D platformers
How to design levels for a platformer
https://www.makeschool.com/gamernews/277/20-best-free-art-resources-for-game-developers
Game engines:
Anura https://frogatto.com/press/
Assets:
http://opengameart.org/users/kenney?page=3
tilesets: http://cc.retinaleclipse.com/ http://www.blobernet.com/to/cartoon-top-down-tilesets uzywanie template do pixel tiles: https://forums.tigsource.com/index.php?topic=40985.0
Cytat
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 24 lipca 2014
Zanim się czemuś oddasz, zawsze jest wahanie,
Szansa, by się wycofać,
Zawsze nieudolność.
Przy każdej inicjatywie i akcie tworzenia
Jest jedna elementarna prawda,
której nieświadomość zabija nieprzebrane idee
I niezliczone plany:
Że kiedy całkowicie się czemuś poświęcisz,
Opatrzność też wykona swój ruch.
Wszystko się wtedy zdarzy, aby ci pomóc,
Co inaczej nigdy by się nie zdarzyło.
Z decyzji wypływa cały strumień zdarzeń,
Przynosząc z korzyścią dla ciebie najrozmaitsze
Wypadki, spotkania i rzeczy,
O których nikt by nie śnił, że mu się przydarzą.
Cokolwiek robisz lub marzysz, że możesz to zrobić
– Zacznij tylko.
W zdecydowaniu drzemie geniusz, siła i magia.
Zacznij teraz.
Programowanie gier
Napisany przez Przemek w gry, programowanie dnia 23 kwietnia 2014
Vim
Napisany przez Przemek w Bez kategorii dnia 17 września 2013
No dobra, vim jest fajny itd. ale do javy jakos nie widze go. Co nie zmienia faktu, ze moze w koncu go opanuje.
Spostrzezenie: jesli nic nie robie, to nie ma o czym pisac. Jeśli byłoby o czym napisać, to tak jestem zarobiony, że nie ma na to czasu. Tak więc króko.
Znalazłem fajny tutorial, do vima. Kiedyś trzeba bedzie go przejrzeć.
Noworoczne postanowienia
Napisany przez Przemek w programowanie dnia 29 marca 2013
Sukces 🙂 Udało mi się w miarę zrealizować noworoczne postanowienie: bezwzrokowe pisanie tak jak powinno byc i opanowac podstawy Vima. Teraz tylko zastanawiam się dlaczego tak długo to odkładałem?!
Naprawdę warto poświęcić czas trenując palce tak aby przyporządkowane były klawiszom zgodnie z zaleceniami. Wprawdzie ograniczyłem się tylko do literek, ale i tak komfort jest zauważalny. Już mi łapy nie latają po klawiaturze, mogę pisać w kompletnej ciemności. Niestety wyplenić stare nawyki o wiele gorzej niż uczyć się od początku.
Vim – niesamowity edytor dla programistów. Trudny na początku. Mówią, że najlepszy sposób na wygenerowanie losowego ciągu znaków, to posadzić człowieka nieznającego vima i kazać mu wyjść z programu.
Używanie go nawet do edycji zwykłego tekstu, to jak nieprzerwane programowanie. Uwielbiam jego filozofię, a jednocześnie zastanawiam się jak mogłem przez tyle lat go unikać. Wczoraj natknąłem się na super wpis, który nieco naświetli, to co mam na myśli.
Wniosek: regularność i determinacja to potęga. Nie odkładać czekając na wolny czas, bo taki nie nadejdzie! Regularna praca nawet tylko po 5-15 minut, ale codziennie, potrafi zdziałać cuda.
Sum and Blossom
Napisany przez Przemek w Bez kategorii, gry, programowanie dnia 15 marca 2013
6 minut po północy pojawiła się w markecie nowa gra – Sum and Blossom.
W skrócie chodzi o to aby dzielić i dodawać bąbelki uzyskują odpowiednią liczbę. Najważniejsze, że sam proces otrzymywania wartości jest na tyle przyjemy, że można grać godzinami. No, może godzinami, to za dużo powiedziane, bo jeszcze nie wszystkie etapy są dostępne.
Jest to dopiero pierwsza wersja i tylko pierwszy swiat z wielu, które tłuką mi się po głowie. Jak to z projektami robionymi po godzinach, od czasu do czasu, bywa ciągle zmieniała mi się koncepcja, co o zgrozo widać w kodzie. Na szczęście tylko ja na to muszę patrzeć. Na szczęście cel został osiągnięty – pierwsza wersja pojawiła się. Ciekaw jestem jak ludzie odbiorą ją. Wielka szkoda że muszę pakować reklamy, ale… jak będzie pozytywny odzew to pojawią się też i płatne opcje bez reklam. Ale to w kolejnych updatach. Poniżej link do marketu gdzie jest pare zrzutów z ekranu.